środa, 8 kwietnia 2015

Zakaz emitowania reklamy Sudafedu



Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazuje zaprzestanie nadawania reklamy Sudafedu, zawierającej sformułowanie: „stan przeziębionej głowy”.

Bohaterem reklamy jest „Plastuś” z wielką głową niczym z wodogłowiem, który po zażyciu leku wraca do formy.




Reklama Sudafedu może naruszać przepisy w zakresie reklamy leków. Wątpliwości wzbudziły takie sformułowania jak: „Zablokowany nos i zatoki? Ociężała głowa? – Tak. To stan przeziębionej głowy” oraz „Sudafed – szybka ulga dla przeziębionej głowy”. Inspekcja stwierdza, że taka jednostka chorobowa, jak stan przeziębionej głowy, nie jest opisana w literaturze medycznej. Zgodnie z Charakterystyką Produktu Leczniczego wskazaniem do stosowania leku jest objawowe leczenie zapalenia błony śluzowej nosa i zatok przynosowych (katar, zatkany nos) w przebiegu przeziębienia, grypy, alergicznego zapalenia błony śluzowej nosa.

Sudafed to tabletki zawierające pseudoefedrynę jako substancję czynną. Substancja ta po podaniu doustnym m.in. zmniejsza przekrwienie błony śluzowej nosa. Lek jest dostępny bez recepty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...